Er du den perfekte mand?

For nylig sendte en ven mig et link til en undersøgelse foretaget af tøjkæden Austin Reed, der afdækker de 30 punkter en mand skulle opfylde for at være “helt, helt perfekt”, som der står i artiklen.

rigtig mand

Her står der bl.a., at den perfekte mand er over 1.80, drikker øl og ser sæbeoperaer i TV. Lyder det lækkert? Eller hvad med at han har en Audi, er vild med fodbold og ofte ringer til sin mor.

Ja, jeg bekender: De 30 punkter rammer ikke helt min forståelse af, hvad jeg drømmer om i en partner.

Udgangspunktet er i sig selv uhyggeligt: At finde frem til den perfekte mand, er et højtrungende ekko af tidens besættelse af kontrol. Kontrol over kroppen, over karrieren, over maden, over børneopdragelsen. Vi bestræber os nådesløst efter perfektion i alle livets sammenhænge.

Men hvad betyder perfektion egentlig? Vi dobbeltklikker lige: Perfektion betyder fuldendt. Dvs. ikke mere vækst, ikke mere forandring, ikke mere udvikling.

Hvad i det levede liv er sådan? Og hvis det fandtes i et menneske, ville man så have lyst til at være sammen med vedkommende? Ikke jeg.

Groft sagt er perfektion forbundet med noget, som ikke længere lever. Død, kunne man også kalde det.

Undersøgelsen vækkede alligevel spørgsmålet inde i mig. Hvad synes jeg er dejligt eller endda idealt i en mand.

Set i erogisk perspektiv er det et menneske, der formår at være i sit liv som et seksuelt væsen samtidig med at være forbundet til sit hjerte og til sit bevidste sind & åndelighed.

Jeg kom frem til ikke 30 men 2 punkter. Min ideale mand er:

  1. En person, som kan udstråle ”I will fuck you and take care of you for the rest of my life”
  2. En person, der kan give slip i sin orgasme.

I erogisk forståelse er punkt 1 en måde at forbinde køn, hjerte og sind på.

Det er ikke kun I will fuck you (altså køn), det er ikke kun I will take care of you (hjerte), det er ikke rent sind (I will not fuck you or take care of you, but only talk to you..).

Hvis den mand, jeg har et kærlighedsforhold til og som måske også er min livsledsager, viser mig, at han mener I will fuck you and take care of you for the rest of my life – så rydder det bordet og stiller ham forrest i rækken før enhver anden.

Og så er der den med orgasmen. Den østriske psykiater Wilhelm Reich skrev engang: “The pleasure of living and the pleasure of the orgasm are identical. Extreme orgasm anxiety forms the basis of the general fear of life.” At være bange for at give slip i sin orgasme, at overgive sig til sit eget kontroltab alene eller sammen med en elsket – det er at være bange for selve livet.

En person, der kan hengive og overgive sig til sin orgasme, er en person, der kan hengive sig og overgive sig til sig selv og til andre uden frygt for afvisning eller fordømmelse.

Det er en person, som tør ærligheden. Autenticiteten. Uden kontrol. I al sin imperfektion.

Det er bevist, at mennesket søger connection og at nøglen til både lykke, success, godt helbred m.v. går gennem at føle sig ægte forbundet.

At turde den ægte, hengivne og overgivne orgasme er forbindende på et plan som i sidste ende kan skabe ubrydelige bånd.

Nok også lidt mere end turen i Audien og fællesinteressen i sæbeoperaen.

Del dine smukke tanker her - og tak fordi du gør det!

