Vil du være intim med mig?

I en tid hvor jeg er meget fremme i medierne med budskabet om cuddling og om, hvor vigtigt det er at udvikle en kultur med mere bevidsthed omkring berøring, så er der mange der siger til mig, at intimitet er noget, der hører til hos kærester.
Det er det selvsagt ikke.
Rigtig mange mennesker er for eksempel intime med deres hund.
Eller med deres børn.
Jeg er det meget med mine venner.
Så bliver jeg spurgt om vi nu skal til at kramme alle på vores vej.

Til det vil jeg svare NEJ. Personligt bryder jeg mig meget lidt om at lave det vilde full-body-mod-body danske kram med folk, jeg ikke kender. (Til gengæld ELSKER jeg det i lange minutter med dem, jeg gør)

Hvis du møder mig, vil du alligevel opleve, at jeg rører meget.
Men det kan være, at jeg lægger min arm om dig, lægger hånden på din underarm, når jeg er ivrig med en pointe eller på din skulder, når jeg vil vise, at jeg anerkender dig.
Der er så mange andre former for fysisk berøring end krammet.
Som halv colombianer trives jeg fx. allerbedst med kys på kinden til dem, jeg hilser på for første gang.
Jeg vil heller ikke have sex med alle lækre personer på min vej.

Men jeg vil vildt gerne være intim med alle.

 

Skærmbillede 2016-02-16 kl. 11.37.58
Intim betyder inderlig. Nærværende. Dyb. Tæt.

 

Du og jeg kan være intime ved et busstoppested.

Til receptionen.
I butikken.
I kantinen.
I køkkenet.
Og ja, selvfølgelig også i sengen.
Men mange har nemmere ved at knalde i en port med en ukendt end at være intim med en kendt. Mange har også nemmere ved at ja, undskyld den direkte tone, stikke pikken ind (eller lade pikken komme ind – det gælder for alle køn her)  og gnide indtil udløsning, end de har ved at ligge i stilhed og se ind i deres elskedes øjne i en halv time.

Det er intimiteten vi skal turde.

Det er intimiteten, der skaber den forbindelse, som vi længes efter og som giver livet i en virtuel og grusom verden mening.

Vil du være intim med mig?

One thought on “Vil du være intim med mig?

  1. Hej Lucy,

    Jeg synes, du kommer med meget gode pointer.

    Og ja, jeg vil meget gerne være intim med dig. Hvor og hvornår synes du?

    Med Intim Hilsen Finn

    Den 16. februar 2016 kl. 13.08 skrev EROGI med LUCY VITTRUP :

    > Lucy Vittrup posted: ” I en tid, hvor jeg er meget fremme med budskabet om > cuddling og om hvor vigtigt det er, at udvikle en kultur med mere > bevidsthed omkring berøring, så er der mange der siger til mig, at > intimitet er noget, der hører til hos kærester. Det er det selv” >

Del dine smukke tanker her - og tak fordi du gør det!

