Hvor er det f…… kursus i elskovskunst

På et morgenværtshus i København faldt jeg efter en meget festlig påske-natklubs-fest i snak med to 20-årige fortryllende unge mænd. Emnet var, hvordan man bliver en stor elsker.

De mente, at man bare skulle prøve så mange som muligt.

Jeg mente, at man skulle på kursus.

De mente, at det kunne man ikke lære.

Jeg mente, at den holdning var grunden til, at vi kan fodre svin med dårlige elskere.

Åh, hvem der bare havde et kursus i elskovskunst, som jeg kunne sende min søn, min datter, hendes kæreste og alle de unge (og gamle for den sags skyld) mennesker jeg holder af afsted på, klagede jeg.

Og så var det, at jeg kom i tanker om den fantastiske bog af Tommy Iversen: Elskovskunst.

Da jeg læste den, blev min verden ny. Jeg forstod ting om min egen anatomi, jeg ikke anede. Jeg lærte ting om elskov og seksualitet, jeg måske havde intuitive fornemmelser af gennem et langt livs erfaringer – men som jeg reelt ikke var bevidst om eller forstod til bunds.

Åh, og hvis bare 1 ud af 50 mænd læste den, tænkte jeg….Så ville verden sgu være et bedre sted.

Den ramte også noget centralt i forhold til sammenhængen mellem sundhed, samfund og seksualitet, som det er min mission at kommunikere om gennem det, jeg kalder EROGI, som jeg har udgivet en bog om.

Vores samfund er så afhængig af sund seksualitet – både for individet og for systemet i sin helhed.

Derfor tænder det mig at læse om den gamle kinesiske erfaringsviden, der netop underbygger den pointe.

Egentlig ville jeg bare dele noget fra forordet – og anbefale den big time til dig, der måtte være oprigtig interesseret i seksualitet på energiniveau – og godt kunne tænke dig at dykke ned i nogle dybere niveauer end kysse-gnide-komme-sove.

“Den kinesiske lægevidenskab fandt ud af, at mænd er i stand til både at modtage og afgive store mængder af energi til kvinden under det seksuelle samvær, og lægerne anså det allerede dengang for helt natur­ligt, at sexlivet skulle fungere for begge parter.

Hvis det ikke fungerede, blev man nemlig syg.

For hyppig sædafgang hos mænd er i følge de taoistiske helseteorier således den direkte vej til et usselt, sygdomsfyldt og kort liv. Hermed ikke sagt, at livet skal være kedeligt, men man bør forsøge at indrette sit liv efter naturens rytme.

Derfor blev mange urtemediciner og åndedrætsteknikker (Qi Gong) udviklet af kinesiske læger.

Den kraftigste energi, vi mennesker har i kroppen, er den seksuelle kraft. I traditionel kinesisk medicin kaldes den Jing. Inderne kalder den Kundalini. Der blev i tidernes morgen udviklet flere teknikker i østen til at begrænse unødig spild af denne energi, og samtidig gav det de kinesiske læger en mulighed for at udvikle en af verdens mest spænden­de el­skovskunst­er.

Nogle af de gamle kinesiske læger, der gik rundt i bjergene og samlede me­dicinske urter, tog ind på byens bordel og havde samleje med de prostituerede, når de havde solgt alle deres urter. Natten igennem gav de kvinderne flere udløsninger og optog derved de den Yin energi, som kvinden frigiver, når hun får udløsning.”

Læææææs den! (Og skriv gerne dine kommentarer til den, her på bloggen, når du er kommet igennem den. Jeg læste den på en flyvetur til Miami. Den er nem og hurtig at læse, m.a.o.)

Del dine smukke tanker her - og tak fordi du gør det!

