Hvad er en god elsker?

I dag udgiver eb.dk en af mine mere kontroversielle klummer, som er skrevet i kølvandet på fribløder debatten i ugen, der er gået. Du kan læse klummen her.

Arbejdet med klummen har igen mindet mig om det fundamentale spørgsmål: Hvad er en god elsker i virkeligheden? Jeg genudgiver derfor i dagens anledning den blog, som forsøger sig med et meningsfuldt svar.


Hvad er en god elsker?

Det spørgsmål får jeg tit. Måske stiller du også spørgsmålet ind i mellem? Jeg har naturligvis ikke noget stentavle svar – men jeg har et bud.

For nogle år siden havde jeg en kæreste, som var utrolig god til at kaste sig ind i et nært, intimt og kropsligt rum.

Vi lå ofte i timer og kiggede på hinanden, pande mod pande, rørte ved hinandens ansigt og hænder. Vi gemte os fra verden i sanselig opmærksomhed og fuldkommen nærvær.

På et eller andet tidspunkt i dette sanserum indtrådte momentet, hvor liderligheden tog over. Som om der var et switchboard inde i ham, der klikkede ham over fra sanselig intim til liderlig kneppemaskine.

Med ét forvandlede han sig fra intimitetsvirtuos til Duracell kanin.

Han h.o.p.p.e.d.e. nærmest bogstavelig talt op på mig og onanerede med min krop indtil han fik udløsning og lagde sig om på ryggen for at puste ud. Rutinen gentog sig så nogle gange indtil, han enten stod op eller faldt i søvn.

Forholdet varede ikke så længe.

Men det gav en vigtig indsigt: At broen mellem intimitet og sexakt er afgørende for en fyldestgørende elskovs-oplevelse.

Den gode elsker

  • Er en person, som evner at danne bro mellem intimitet, nærvær og den seksuelle handling.
  • Er en person, som går til sin partners krop med sanselig vågenhed og nysgerrighed. (Et kvindekøn er fx. ikke et stykke kød med tænd/sluk knapper – det er hule, som skal udforskes med en eventyrrejsendes nysgerrighed)
  • Er en person, som kan et minimum af teknik (fx. er det stort, når en partner ved, at der er forskel på  klitoris og skedorgasme (eller brystvorte-, knæ-, albueorgasme!), at analorgasme er mulig, at der findes en prostata, som kan stimuleres og sende en mand i himlen, hvordan man gør sin numse ren og parat til at blive stimuleret osv.). Teknik uden sanselig vågenhed er ligegyldig. Men sanselig vågenhed uden teknik kan også være en game stopper.

Hvordan man lærer at blive en dygtig elsker?

Lad os starte med at gå en tur i skoven – i stilhed sammen – og dufte, mærke, smage, se, lytte til den, som var det første gang.

Derfra er vejen til elskovskunst kortere end nogen anden vej, jeg kender.

————————————-

Download min gratis e-bog Det de voksne ikke lærte dig om INTIMITET & NÆRVÆR her

Del dine smukke tanker her - og tak fordi du gør det!

